Friday, April 19, 2013

GOOGLE APPS (EDUCATION) MALAYSIA


                      TAHUKAH ANDA?????
10 juta pelajar Malaysia, guru-guru, ibu bapa kini menggunakan Google Apps untuk Pendidikan;

Untuk Malaysia: Membawa Google Apps dan Chromebooks ke kelas

-------------------------
Berjuta-juta kanak-kanak Malaysia akan menulis cerita, mengumpul data, membuat persembahan, dan mengatur masa depan pendidikan mereka dalam awan - awan Google. Hari ini, Google mengumumkan bahawa Malaysia mengamalkan Google Apps untuk 10 juta pelajar, guru dan ibu bapa.

Ia adalah rahsia lagi mengapa mereka telah memilih Chromebooks: kos. Google mengatakan bahawa Chromebooks "menghasilkan kos tiga tahun simpanan pemilikan $ 1,135 bagi setiap peranti berbanding PC tradisional atau tablet dan memerlukan 69% kurang jam untuk menggunakan dan 92% kurang jam untuk menguruskan." Dan ia juga tidak rahsia mengapa Malaysia menggunakan Google Apps - untuk kegunaan pendidikan, aplikasi sepenuhnya, benar-benar percuma.

Bagi kebanyakan pelajar, web telah menjadi satu sumber yang luar biasa belajar, yang menawarkan alat untuk bekerjasama, berkongsi dan penyelidikan. Sistem sekolah pelbagai peringkat-dari sebuah sekolah rendah ke seluruh negara. Seperti di "Filipina" mereka telah menggunakan google apps di sekolah
Chromebooks sesuai untuk pembelajaran dan perkongsian dalam kelas sekiranya ada apa-apa perkongsian yang rumit , juga tersedia untuk perlindungan daripada serangan virus. Ia juga menawarkan persediaan yang mudah dalam penggunaan, hanya perlu klik link dan log masuk. Chromebooks menjadi pilihan kerana kos overhead yang rendah juga menjimatkan kos untuk penggunaan teknologi ini.

Web ini memberikan anak-anak kita dan pelajar peluang-peluang baru untuk mengakses maklumat di dunia dan bekerjasama kepada pelajar-pelajar yang menggunakan sistem pembelajaran ini di seluruh dunia. .

maklumat yg lebih layari laman web ini KLIK SINI


♥ Terima kasih. Datang lagi ^_^ ♥


No comments:

Post a Comment