Wednesday, December 4, 2013

Program Komuniti Bantuan Rakyat MyKasih

Selain daripada bantuan rumah mampu milik oleh SPNB kini terdapat satu lagi program yang di lancarkan oleh Yayasan MyKasih  iaitu Program komuniti My-Kasih kumpulan ambank yang di beri tema " Sayang KejirananKu'.

saya pun baru tahu dari orang tua so saya pun terfikir juga nak share kat Blog ni tp sebelum tu kena cari info dulu...

Penjelasan daripada pengerusi Yayasan MyKasih program ini adalah merupakan program yang ke-4 selepas pelancaran beberapa program seumpama ini sebelum ini.


MyKasih merupakan program untuk golongan masyarakat yang kurang berkemampuan dan kejayaan program ini menarik minat badan-badan kor- porat tampil ke hadapan menyertai inisiatif kebajikan ini untuk memberi sumbangan atau menyokong program ini.

Selain memberikan subsidi terhadap pem- belian barangan keperluan runcit, program ini juga menjayakan kursus kewangan asas serta latihan kemahiran kepada penerima sumbangan.

Penyumbang korporat kali ini ialah Kumpulan AmBank, yang mengamanahkan MyKasih dengan sumbangan mereka.

Pelancaran Program Komuniti MyKasih Kumpulan AmBank ini disempurnakan Ketua Pegawai Eksekutif Multimedia Development Corporation (MDeC), Datuk Badlisham Ghazali.

Sumbangan disalurkan ke akaun MyKasih ibu keluarga penerima sebagai elaun bulanan bagi membolehkan beliau membeli barangan runcit terpilih dengan hanya menggunakan MyKad serta pin yang ditetapkan.

Transaksi amat mudah dan selamat di mana tiada wang tunai bertukar tangan dan keluarga terpilih juga bebas membuat pilihan bagi pembelian mereka berbanding hanya menerima barangan secara sumbangan sebelum ini.

Dengan pelancaran Program MyKasih, lebih 200 isi rumah kini menikmati ganjaran program subsidi makanan daripada Yayasan MyKasih.

Program MyKasih juga adalah titik penghubung dalam membantu warga Malaysia yang kurang berkemampuan melalui kemudahan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT).

Platform ini juga memberi keyakinan dalam penyampaian bantuan kewangan di mana penggunaan MyKad bagi pembelian makanan akan memastikan bantuan disalurkan kepada penerima yang berhak.

“Ia menarik minat lebih banyak organisasi swasta mengambil bahagian dalam program yang berjaya membuktikan bahawa penggunaan MyKad dan sistem yang dimajukan ePetrol dapat meluputkan proses pengagihan bantuan kewangan yang kurang telus,” katanya.

Program ini juga berhasrat membasmi kemiskinan melalui penganjuran kursus bijak kewangan dan sesi pembelajaran serta latihan kemahiran bagi peserta dan anak-anak mereka.

MyKasih adalah program tanggungjawab sosial korporat yang disokong Kumpulan Dialog Berhad 


Maklumat lanjut boleh didapati melalui laman web MyKasih



P/s : Segala persoalan yang di persoalkan silalah bertanya kepada pihak pengurusan MyKasih di talian berikut atau menggunakan Email. Penulis hanyalah berkongsi maklumat untuk tetapan dan pengetahuan sesama.

MyKasih Foundation
2nd Floor, 209, Block G, Phileo Damansara 1,
No. 9, Jalan 16/11,
46350 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan,
MALAYSIA.

Dedicated Line(s) for MyKasih Recipients
Tel: (603) 7959 1380
(Mon - Fri, Normal Business Hours)

Dedicated Line(s) for Merchants
Tel: (603) 7959 1388
(Mon - Fri, Normal Business Hours)

Email
info@mykasih.com


























♥ Terima kasih. Datang lagi ^_^ ♥


6 comments: