Monday, December 23, 2013

37 Minggu (9 Bulan 9 Hari). Bila Nak Lahir

Sekarang hari terakhir saya datang kerja sebelum cuti CHRISTMAS.. 
kalau ikutkan hati, tak nak juga ambil cuti masa christmas ni tp oleh kerana company suru habiskan cuti,
saya pun dengan terpaksa apply cuti 5 Hari start 24/12/1013 sampai 31/12/2013.

saya tak nak cuti sebab tak suka duk kat rumah masa2 tunggu hari delivery ni tanpa buat apa2 lagi2 kurang berjalan..
sapa tak mau cuti christmas kn kalau keadaan tu bagus macam masi 5 or 7 bulan ka.. saya mau cutiiii kalau masi belum cukup bulan..

Saya lagi suka setiap pagi n petang dapat berjalan kaki pergi kerja tak rasa penat tak rasa sakit2 kaki..
tapi kalau da dok depan computer 2-8 jam kat ofiec bila mau berjalan pergi toilet ke cari makan ke fulamaaaaaa kala2 org kena GOUT atau org yang da 80 tahun.. macam nak merangkak pun ada.. tu la sebabnya bakal mama ni tak reti dok kat rumah.. sedangkan hari SABTU n AHAD pun suda memenatkan duduk rumah baru 2 hari ni kan pula cuti lama..husband juga jadi sasaran di bawa ke hulu ke hilir berjalan hehe..

Tak sabar rasanya nak melahirkan baby ni, nak lihat baby... maklum la ni baby pertama kami..
dah 9 bulan 9 hari pun masi belum ada tanda2 nak melahirkan sedihnyaaaaa,,, nak juga baby lahir this month tapi semuanya ketentuan tuhan...

tapi sejak 2 malam ni mimpi lain la pula..terus teringatkn baby, hati pula cakap bila laaaaa nak bersalin ni...
doc kata baby saya ""BABY BOY" my husband pula nak sangat baby girl tp nak cmna kan tungu la 2,3 tahun Next baby..

kat ofice ni pun BOSS saya da tanya2 bila nak besalin,, risau pula bos tu boleh2 dia cakap '' jangan bilang lama lagi nanti u jalan2 tiba2 nak deliveri la pula" saya pun jawab selamba seja la.. ala boss lama lagi tidak apa lagi pun saya suka datang ofice.. tapi dalam hati "" nak juga saya baby ni lahir besok atau Christmas nanti hehehe.

31hb / 12 / 2013 ni ada FAMILY DAY di kampung dan 25hb / 12 / 2013 ni pula semua family ada di rumah.. mahu cat rumah yang di RE_DECORATION semua bilik masing2 cat.
lagi ada temu janji dengan orang owner penjual rumah di sook, tapi nak balik ke tak.. risau juga nanti tetiba di tengah jalan nak bersalin fuuuu Kota Kinabalu - Keningau - Kampung punya jauh tu. nak sehari juga perjalanan..

Kawan pun invate Open House 25 / 12 / 2013 nanti itu pun di keningau juga. pun cancel juga ni..


Ohhhhhh baby bila nak keluar nii....
Semoga tuhan melindungi anakku dari segala yang tidak baik.
~Amen~

♥ Terima kasih. Datang lagi ^_^ ♥


No comments:

Post a Comment