Wednesday, July 13, 2016

PENDAFTARAN KANAK-KANAK KE TABIKA DAN TASKA PERMATA KEMAS BAGI SESI 2017

Malam ni saya nak kongsi sedikit  berita daripada jabatan kemajuan masyarakat kemas,

Jabatan kemajuan masyarakat  KEMAS telahpun mengumumkan  pendaftaran kanak - kanak ke tabika dan taska permata bagi sesi 2017.  kemasukan kali ini adalah bertujuan untuk memperluaskan perkhidmatan pendidikan awal kanan - kanak ke seluruh malaysia agar semua kanak - kanak berumur diantara 2 tahun hingga 6 tahun mendapat pendidikan awal kanak- kanak terutama di luar bandar. dan pendaftaran ini di buka bermula  dari bulan JUN hingga OKTOBER 2016

Nampak tarikh tutup permohonan agak panjang dan masih ada banyak masa, tetapi semua ketetapan tertakluk pada jabatan itu dan tarikh tutup boleh di ubah dan untuk anda yang mahu sangat anak masuk ke taska atau tadika kemas, cepat- cepat hantar permohonan sebelum bertambah ramai pemohon dan makin tipis peluang untuk anda masukkan anak -anak anda ke taska atau tadika.

borang permohonan anda boleh ke laman web JABATAN KEMAJUAN MASYARAKAT (KEMAS)

atau terus ke muat turun BORANG  dan download lepas tu print, isi dan submit ke cawangan KEMAS yang terdekat di kawasan anda.

Disini saya sediakan gambar senarai alamat pejabata jabatan kemajuan masyarakat. 


Bagi negeri sabah pula anda boleh klik laman web  ini untuk melihat senarai taska dan tadika yang berdekatan dengan anda.  >>> SENARAI TASKA KEMAS SABAH.


Semoga bermanfaat buat para pembaca.

sepatutnya hari ni nak update petua - petua yang boleh di percayai tetapi saya lagi tertarik nak posting pasal kemas ni.. tetapi nanti saya akan update juga pasal petua- petua tu..












♥ Terima kasih. Datang lagi ^_^ ♥


No comments:

Post a Comment