Tuesday, July 12, 2016

TUTORIAL BAGAIMANA UNTUK BUANG PASSWORD LOGIN SCREEN PADA WINDOWS 10

Hai kawan kawan, malam ni saya nak kongsi pula 1 tips / tutorial mengenai windows 10 yang dulu sempat buatkan saya berpeluh-pelu dalam  kedinginan aircond..


memula saya buat email dekat pc hak milik kerajaan dan hasibku tidak malang kerana email yang saya cipta tu kebetulan pula sempena nama di mana tempat saya kerja, tetapi yang buatkan saya berpeluh dalam kedinginan aircond tu pasal password setiap kali login dan screen sleep, yela pc hak milik kerajaan dan sesiapa pun boleh guna apatahlagi saya dan rakan kerja guna shift kerja.. da nak cabut hati dan otak nak pikir cmna nak  buang.. pc pun baru juga di updat ke windows 10 takde masa nak terokai  sistemnya..


Di bawah ni adalah tutoria dimana langkah yang paling mudah sekali tetapi memakan masa 3 hari juga saya kerjakan nasip baik tak kedapatan..


Tutorial ini menunjukkan bagaimana untuk melumpuhkan login kata laluan pada Windows 10 dan pergi terus ke desktop tanpa apa-apa alat tambahan dan ia berfungsi dengan Microsoft Akaun juga.


*hanya beberapa langkah sahaja


*Pertama Pergi ke Start Menu Search Bar , taip " netplwiz " dan klik " Run Command.







* Ikuti langkah dalam gambar di bawah ini.




* nampak tak petunjuk merah tu?? untick  kotak yang tersedia tu

Padam tanda kotak semak "Pengguna mesti memasukkan nama pengguna dan kata laluan untuk menggunakan komputer ini ' 




* Klik "Tetap" . (Anda perlu nyatakan Nama Pengguna anda - Ia adalah penting untuk menggunakan nama pengguna yang betul atau ia tidak akan berfungsi. Anda juga perlu untuk mengesahkan kata laluan semasa anda untuk membuktikan bahawa anda adalah pemilik akaun yang sah. 


*Selepas itu klik "Ok" perubahan berlaku dan anda tidak perlu memasukkan semula kata laluan anda setiap kali login pc or laptop anda

Saya berharap tutorial ini membantu sesetengah daripada anda semua . Jika anda mempunyai soalan mengenai Windows 10 sila tinggalkan komen di bawah.

Jangan lupa untuk follow.

tuturial berikutnya mengenai windows 10 akan saya update kalau ada kelapangan masa.




♥ Terima kasih. Datang lagi ^_^ ♥


No comments:

Post a Comment